برنامه سازی تربیتی
این دوره، یک کارگاه عملی «برنامهسازی تربیتی» برای مربیان و فعالان فرهنگی است. در این دوره، دلایل شکست رویکردهای شناختی و مدرسهای در آموزش دین را تحلیل کرده و «مدل هیئت نوجوانان» را معرفی میکنیم. این مدل، یک الگوی موفق و عملی است که با سپردن کامل «مسئولیت» به نوجوان، زمینهی رشد معنوی و احساس نیاز واقعی را در او ایجاد میکند.
آیا تا به حال پرسیدهاید چرا سیستم آموزشی رسمی در انتقال مفاهیم دینی شکست خورده است؟ این دوره تخصصی، به ریشهیابی ناکارآمدی «آموزش شناختی» و ذهنمحور در مدارس میپردازد.
💡 کلید گمشده: مدل «هیئت نوجوانان»
ما به شما نشان خواهیم داد که چرا رویکردهای مبتنی بر حفظیات، قادر به ایجاد «شوق» و «احساس نیاز» واقعی در نوجوان نیستند.
این دوره یک الگوی عملی و جایگزین را معرفی میکند: «مدل هیئت نوجوانان».
در این مدل، «برنامهسازی برای نوجوان» جای خود را به «برنامهسازی توسط نوجوان» میدهد.
هستهی مرکزی این تحول، سپردن «مسئولیتپذیری» کامل و واقعی (از صفر تا صد) به خود نوجوان است.
خواهید آموخت که چگونه این مسئولیت، ظرفیتهای بینهایت درونی نوجوان را شکوفا کرده و او را «بزرگ» میکند.
این کارگاه، نوجوان را از یک مخاطب منفعل به یک کنشگر فعال و دغدغهمند تبدیل خواهد کرد.
ما به شما سازوکار اجرایی «کادر» (اتاق نقد و بازسازی) را برای تضمین رشد مستمر آموزش میدهیم.
این دوره برای مربیان و فعالان فرهنگی طراحی شده که به دنبال تغییر «زمین بازی» و یک تحول بنیادین در تربیت دینی هستند.
استاد حجت الاسلام و المسلمین دکتر محسن ابراهیمی
ایشان از اساتید برجسته، متخصصان صاحبنظر و یکی از سخنرانان شاخص کشوری در حوزه تربیت نوجوان هستند که نگاه دقیق روانشناختی را با مبانی عمیق دینی تلفیق کردهاند.
دکتر ابراهیمی به عنوان عضو هیأت موسس «تشکل یار نخل»، نقشی کلیدی در طراحی و جهتدهی علمی و راهبردی این مجموعه داشتهاند.
ایشان دارای مدرک دکتری روانشناسی تربیتی بوده و دانش آکادمیک خود را مستقیماً در میدان عمل و مدیریت کلان به کار بستهاند. تسلط ایشان بر «نظامسازی» و «تحول سیستمی» باعث شده تا علاوه بر فعالیتهای گسترده در حوزه تربیتی نوجوان، مسئولیتهای راهبردی مانند «رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی» را نیز بر عهده داشته باشند.
این سوابق، نگاهی جامع و چندبعدی (تربیتی، روانشناختی و مدیریتی) به ایشان بخشیده که عصاره آن در دورههای آموزشی «نخل» در اختیار مربیان قرار گرفته است.