...

عوامل عدم رشد هیئت

این دوره به تحلیل دلایل رکود و عدم پیشرفت هیئت‌های دانش‌آموزی و نوجوانان می‌پردازد. ما چهار مانع اصلی شامل حاکمیت سلیقه کادر هیئت، کمبود ساختار تشکیلاتی، ضعف سازماندهی نیروها و عدم اعتماد به دانش‌آموزان را بررسی کرده و راهکارهای برون‌رفت از این چالش‌ها را ارائه خواهیم داد.

فایل‌ها 4
سرفصل های آموزشی 2
زمان کل دوره 1 ساعت و 18 دقیقه
بازدید کنندگان 22 نفر
معرفی دوره

این دوره آموزشی با عنوان "موانع رشد در هیئت‌های نوجوانان" با هدف ایجاد تحول کمی و کیفی در مجموعه‌های فرهنگی-تربیتی نوجوانان طراحی شده است. محتوای دوره بر شناسایی این پرسش حیاتی متمرکز است که چرا یک هیئت پس از گذشت چند سال، نه در افزایش جمعیت مخاطب (رشد کمی) و نه در کیفیت خروجی نیروها و برنامه‌ها (رشد کیفی)، پیشرفتی نداشته است.

اهداف آموزشی اصلی این دوره شامل موارد زیر است:

  • تشخیص دقیق موانع: شناسایی چهار عامل اصلی رکود: حاکمیت ذائقه کادر هیئت به‌جای مخاطب عمومی، فقدان ساختار تشکیلاتی منسجم، سازماندهی ناصحیح نیروها و انتخاب مربیان، و عدم اعتماد کافی به نوجوانان در واگذاری مسئولیت‌ها.

  • تعریف شاخص‌های رشد: درک صحیح از مفاهیم رشد کمی (افزایش جمعیت و تفکیک سنی) و رشد کیفی (بهبود فرآیند پرورش و ارتقای برنامه‌های رسانه‌ای و دکور).

  • ارائه راهکار عملی: آموزش نحوه تدارک برنامه‌های ویژه برای کادر (جلسات خصوصی) به‌منظور تفکیک سلیقه، و لزوم اجرای چرخش مسئولیت در هیئت‌ها به‌عنوان یک "کارخانه نیروساز" برای جلوگیری از سکون.

  • اهمیت ساختار تشکیلاتی: تبیین ضرورت ایجاد لایه‌های نیرویی شفاف و واگذاری مسئولیت بر اساس استعداد و علاقه نوجوانان، و تأکید بر نقش محوری مربی شایسته در سازماندهی موفق.

 

دیدگاه و پرسش
ارسال دیدگاه یا پرسش
مدرس دوره

مدرس و طراح اصلی دوره‌های تشکل یار نوجوان نخل

ایشان با بیش از ۱۷ سال سابقه مستمر، تخصصی و میدانی در حوزه تربیت نوجوان، موسس مجموعه «تشکل یار نخل» می‌باشند. تمرکز اصلی فعالیت‌های ایشان بر آموزش مدیریت تشکل دینی با محوریت هیأت نوجوانانه استوار است.

بخشی از سوابق و تجربیات کلیدی ایشان:

  •    موسس و مدیر «تشکل یار نوجوان نخل»

  •  نویسنده و گردآورنده کتب تخصصی این حوزه

  •  مسئول «هیأت دانش آموزی انصارالمهدی (عج) شهرکرد» (با بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت)

  •  برگزیده «مهرواره هوای نو» به عنوان مدیر هیأت برتر

استاد جهانبازی در این دوره‌ها، حاصل ۱۷ سال تجربه میدانی و دانش نظری خود در زمینه های محتلف را به صورت عملیاتی و کاربردی در اختیار مربیان و فعالان فرهنگی قرار می‌دهند.