...

مقاومت و نوجوان

حجت الاسلام تقدیری: هویت نوجوان در مسیر مقاومت و هیئت. این دوره، با تبیین ماهیت انکارگر و هویت‌جوی نوجوان ، هیأت را قوی‌ترین تشکیلات برای جهت‌دهی به حرکت و انرژی نوجوانی معرفی می‌کند. بیاموزید چگونه با تمرکز بر دختران (راویان مقاومت) ، از هیئت یک سفارت‌خانه جهانی تبیین و کادرسازی برای میدان‌های سخت بسازید

فایل‌ها 2
سرفصل های آموزشی 2
زمان کل دوره 1 ساعت و 14 دقیقه
بازدید کنندگان 24 نفر
معرفی دوره

تحلیل استراتژیک تربیت در گام دوم انقلاب | حجت الاسلام تقدیری

هویت‌یابی نوجوان امروز در گروی انکار فضاهای حاکم و جستجوی فعالانه حق تعریف می‌شود. اما چرا این انرژی عظیم هدر می‌رود؟ زیرا دشمن با شلوغ کردن فضای اطراف نوجوان توسط گیم و فضای مجازی، او را از مسئله‌ی اصلی غافل و بی‌حرکت می‌کند.

این جلسات، نقشه راهی است تا مربیان، هیأت را به ابزاری قدرتمند برای ایجاد حرکت و جهت‌دهی صحیح به این موتور پرتوان تبدیل کنند. این سرمایه‌گذاری بر نوجوان، یک انتخاب راهبردی در گام دوم انقلاب است، همان‌طور که امام (ره) انقلاب را با سربازان نوجوان و شبکه بانوان پیش برد.

اولویت در کادرسازی: در این مسیر، دختران نوجوان به دلیل روایتی‌تر و شبکه‌سازتر بودن، فرماندهان جریان تبیینی و مقاومتی هستند ؛ همان‌طور که راوی بودن حضرت زینب (س) ، رمز زنده ماندن حماسه کربلا بود.

هیأت باید به تشکیلات منسجمی تبدیل شود که گفتمان مقاومت را جهانی کنداین امر نیازمند کادرسازی در فرصت‌های بحران (مانند عملیات طوفان‌الاقصی )، آموزش تولید محتوای روایتی و مهم‌تر از همه، درک مقاومت عملی و غیر زیر پتو از طریق اردوهای سخت است

سرفصلها
دیدگاه و پرسش
ارسال دیدگاه یا پرسش
مدرس دوره

حجت الاسلام والمسلمین میرحامد تقدیری، چهره‌ای شناخته‌شده در عرصه مدیریت فرهنگی و تربیتی نوجوانان، دانش‌آموخته دکتری تاریخ تشیع و فارغ‌التحصیل سطوح عالی حوزه علمیه قم می‌باشند. ایشان بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خود را به‌صورت تخصصی بر تربیت نسل نوجوان و تحول در نظام آموزش و پرورش متمرکز کرده‌اند.

از جمله سوابق اجرایی برجسته ایشان می‌توان به ریاست «سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا» و ریاست «بنیاد ملی نوجوان» وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد. حجت الاسلام تقدیری همچنین مسئولیت «ستاد ملی روایت پیشرفت» را بر عهده داشته‌اند.

ایشان به‌عنوان مبلغ بین‌المللی در کشورهای مختلف به فعالیت تربیتی پرداخته و مؤلف آثار متعددی در حوزه تربیت، از جمله مجموعه چهار جلدی «اردو ماجرای من است» هستند.