نوجوان مبارز
این دورهٔ آموزشی، با تمرکز بر هیئت دانشآموزی انصارالمهدی (عج)، به تبیین هویت و رسالت کادر جوان آن میپردازد. محتوای دوره بر سه ویژگی محوری (بلوغ فکری، حضور در جنگ نرم و دغدغهٔ ظهور) تأکید میکند و الزامات عملیاتی برای تحقق فتح عظیم از مسیر هیئت امام حسین (ع)، شامل جذب نیرو و رفع ضعفهای تشکیلاتی را تشریح میکند
نناین دورهٔ آموزشی برای کادر جوان و مدیران هیئتهای دانشآموزی و تشکلهای فرهنگی طراحی شده است تا آنان را با تعریف عمیق و متمایز یک هیئت تراز انقلاب آشنا سازد. هیئت در این تعریف، صرفاً محلی برای عزاداری نیست، بلکه سنگری برای «اقامهٔ عزا» در عصر مبارزه با کفر و استکبار است.
اهداف آموزشی دوره شامل موارد زیر است:
تبیین هویت «افسر جنگ نرم»: آموزش اینکه کادر هیئت باید از نگاه «بچگی» خارج شده و خود را بر اساس تعریف رهبری، جوان و افسر میدان نبرد بدانند و بر اساس آن احساس تکلیف کنند.
تشریح رسالت «انصارالمهدی»: ایجاد دغدغه و فهم عمیق در مورد نقشآفرینی در نقطهٔ نهایی تاریخ (ظهور حضرت بقیةالله) و تبدیل ظهور از یک آرزو به یک مسئلهٔ تشکیلاتی و ذهنی روزمره.
تأکید بر خودسازی و دیگرسازی: لزوم خودسازی همزمان با تلاش برای تربیت و ساختن جوانان شهر (دیگرسازی) و تبدیل آنان به نیروهایی حسینی و انقلابی مطابق با تراز مورد نظر.
آموزش «عملیات جذب»: تبیین وظیفهٔ همگانی کادر برای «شکار» قشر خاکستری و جذب حداکثری آنها به خیمهٔ امام حسین (ع)، با تأکید بر طراحی عملیاتی (بر اساس الگوهای دفاع مقدس) به جای کار سُست و بدون برنامه.
آموزش جدیت و مدیریت بحران: لزوم رفع ضعفهای فردی (مدیریت، سازماندهی و تعامل)، جلوگیری از تأخیر، و جدیت در کار، به ویژه در مواجهه با مسائلی مانند کسری مالی و آمادگی لحظهای برای اجرای برنامهها.
مدرس و طراح اصلی دورههای تشکل یار نوجوان نخل
ایشان با بیش از ۱۷ سال سابقه مستمر، تخصصی و میدانی در حوزه تربیت نوجوان، موسس مجموعه «تشکل یار نخل» میباشند. تمرکز اصلی فعالیتهای ایشان بر آموزش مدیریت تشکل دینی با محوریت هیأت نوجوانانه استوار است.
بخشی از سوابق و تجربیات کلیدی ایشان:
موسس و مدیر «تشکل یار نوجوان نخل»
نویسنده و گردآورنده کتب تخصصی این حوزه
مسئول «هیأت دانش آموزی انصارالمهدی (عج) شهرکرد» (با بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت)
برگزیده «مهرواره هوای نو» به عنوان مدیر هیأت برتر
استاد جهانبازی در این دورهها، حاصل ۱۷ سال تجربه میدانی و دانش نظری خود در زمینه های محتلف را به صورت عملیاتی و کاربردی در اختیار مربیان و فعالان فرهنگی قرار میدهند.